معرفی نرم افزار Pro Engineer
 
ساخت وتولید-قالب سازی
نحوه طراحی وساخت قالب های صنعتی-پروژه-کاتالوگ

نام شرکت سازنده آن (PTC)است که کوتاه شده بنگاه فناوری پارامتری است.

در این نرم افزار، تمامی مدل ها به صورت کاملاً سه بعدی طراحی و ساخته می شوند و در هر زمان قابلیت ویرایش را دارند. نخست تکه‌های مورد نیاز به گونه جداگانه ساخته می‌شوند و سپس آن‌ها را در کنار هم گذاشته و تکه پیچیده تری را می سازند.

نرم افزار
Pro/ENGINEER Wildfire از جمله نرم افزارهای پیشرفته در زمینه CAD\CAM میباشد که برای طراحی ، محاسبه و تولید قطعات صنعتی بکار گرفته میشود.این نرم افزار که از جمله نرم افزارهای Grade-A در طراحی و تولید میباشد دارای قابلیتهای مدل سازی (Solid & Surface) بسیار قوی است و همچنین قابلیت ماشین کاری با انواع دستگاههای CNC را دارد.


ویژگی های نرم افزار :

1- یکی از عمده ترین تفاوتهای این نرم افزار با نرم افزارهای مشابه در این میباشد که مدل سازی در
Pro/E بر اساس مدل سازی سه بعدی صلب (solid) بنا شده است

2- در مدل ساخته شده توسط این نرم افزار تمام ابعاد به صورت پارامتر تعریف می شوند ، به صورتی که اگر در ساخت مدل سه بعدی رابطه ای بین این پارامتر ها وجود داشته باشد به راحتی می توان با تغییر یکی از این پارامتر ها ، دیگر پارامتر ها یا ابعاد را تغییر داد .

3- در این نرم افزار کوچکترین تغییر در مدل طراحی شده در هر زمانی از مراحل تکاملی ساخت قطعه یا سیستم به صورت خودکار روی قسمتهای دیگر مانند اسمبلی ، نقشه دو بعدی و روی اطلاعات ساخت به صورت همزمان اعمال می گردد.

از برجسته ترین این مزایا قابلیت ماشین کاری و گرفتن
G-Code استثنایی آن برای ماشینهای CNC میباشد که در کمال سادگی استفاده ، امکان مانور ماشین کاری روی پیچیده ترین سطوح را دارا میباشد.

از طرفی در محیط
Mold به قابلیت ها و آرشیو بی نظیری از قطعات استاندارد برای صنعت قالب سازی دست خواهید یافت. اما در محیط Drawing به زیباترین و فنی ترین نقشه های دو بعدی با رعایت دقیق ترین نکات و استانداردهای نقشه کشی از مدلهای سه بعدی دست می یابید.

در کل با آشنایی و یادگیری این نرم افزار تمام نیازهای نرم افزاری خود در صنعت ساخت و تولید مثل مدل سازی سه بعدی ،استخراج نقشه های دو بعدی ،مونتاژ ،قالب سازی ،ماشین کاری (فرز،تراش و حتی وایرکات) و آرشیو قطعات استاندارد و .... را به صورت یکجا و مرتبط بهم در اختیار خواهید داشت.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 7 بهمن 1390برچسب:, :: 5:45 بعد از ظهر
رضاآذری

درباره وبلاگ


باعرض سلام وخوش امد گویی هدف از ایجاد وبلاگ ارتقا سطح دانش بازدید کنندگان وتبادل اطلاعات می باشد باتشکر:رضاآذری کارشناس ماشین ابزار از دانشکده فنی مشهد reza_azary@yahoo.com
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساخت وتولید-قالب سازی و آدرس rezaazary.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1