معرفی نرم افزار قالب سازی Pro/Casting و Pro/Moldesign
 
ساخت وتولید-قالب سازی
نحوه طراحی وساخت قالب های صنعتی-پروژه-کاتالوگ

این دو نرم افزار بخش یا ماژولی از مجموعه نرم افزارهای Pro/Engineer می باشند، که به منظور اتوماسیون فعالیت های طراحی و مهندسی به کار می روند. این مجموعه طیف وسیعی از زمینه های متنوع در طراحی و محاسبات را در بر می گیرد؛ به طوری که ابزار کارا و قدرتمندی در طراحی قالب های فلزی و مدل های ریخته گری به شمار می رود. مستنداتی که در آخرین مرحله طراحی قالب ارایه می کند مستقیماً در مراحل ساخت قابل استفاده بوده و نیاز به تحلیل های میانی را بر طرف می نماید. همچنین این نرم افزار با استفاده از مفاهیم مهندسی همزمان قادر است با تغییر داده های ورودی که از بخش طراحی محصول می رسد، طرح قالب را به طور متناسب تغییر دهد. این خاصیت به دلیل ساختار صد در صد پارامتریک این نرم افزار می باشد و مهمترین مزیت آن این است که دو بخش طراحی محصول و طراحی قالب را به یکدیگر نزدیک نموده و به کیفیت مطلوبتری در طراحی و ساخت منجر خواهد شد.


نرم افزار Pro/Casting و Pro/Moldesign کلیه مراحل طراحی قالب از طراحی قطعات تا مونتاژ و از محاسبه تا مستند سازی را انجام می

دهد، به طوری که مشخصات قالب به طور اتوماتیک از مدل استخراج شده و طراح را قادر می سازد تا به سرعت بین طراحی قطعات و مونتاژ آنها مانور کند. ویژگی های بارز این نرم افزار به قرار زیر است:
-
استخراج طرح قالب با استفاده از تعاریف و نقشه های مهندسی: روابط پارامتریک بین محصول و قالب، باعث می شود تا تغییرات آن همزمان بر روی طرح قالب اثر کند و شاخص های اصلی مدل شامل شیب ها، تکیه گاهها، سیستم های راهگاهی، هواکش و سیستم خنک کننده و سطوح جدایش مورد تجدید قرار گیرد.
-
طراحی قالبهای تک حفره ای و چند حفره ای: با استفاده از این نرم افزار می توان قالب های پیچیده که دارای حفره های متعدد با اشکال مختلف باشند را طراحی نمود.
-
ارائه و تهیه نقشه های دوبعدی لازم برای ساخت قالب: این نرم افزار قادر به تهیه هرگونه نقشه از نماها و جهات دید مختلف با استفاده از اطلاعات مدل سه بعدی قطعه می باشد.
-
تاثیر دادن ضریب انقباض: طرح با استفاده از ضریب مواد و اعمال آنها روی مدل سه بعدی قطعه می تواند تاثیر آن را روی طرح به راحتی مشاهده نماید. همچنین فاکتورهای انقباض برای هر بعد خاص به طور جداگانه قابل تعریف می باشد.
-
تجزیه و تحلیل ضخامت های قطعه و امکان سنجی قالبگیری: ابزار کنترل ضخامت در این نرم افزار طراح را قادر می سازد تا از صحت اندازه دیواره ها اطمینان حاصل کند. روش کار از این قرار است که نرم افزار برش هایی از محفظه که دارای کمترین ضخامت هستند تعیین کرده و به کاربر نمایش می دهد.
-
تشخیص سطوح جدایش: سطوح جدایش پیچیده و مسطح با استفاده از تکنیک های مختلفی شامل انتقال سطوح، بررسی نحوه اتصال و فصل مشترک سطوح قالب قابل شناسایی است.
-
شبیه سازی باز شدن قالب: این نرم افزار کنترل نحوه باز شدن قالب و توالی عملیات آن را در اختیار کاربـــر قرار می دهد. در هر گام حرکت اجزا و قطعات قالب قابل مشاهده بوده و مکانیزم پران محصول به طور کامل ملاحظه می گردد.
-
ایجاد مستندات جامع طراحی قالب: کلیه جزئیات طرح شامل اطلاعات مربوط به سطوح و احجام به طور خودکـــار ایجاد می گردد. در مرحله آخر لیست قطعات (BOM) و نقشه های صفحات قالب و Insert و سایر اجزا مجموعه ها تهیه شده و به کاربر ارائه می گردند.

__________________

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:, :: 9:16 قبل از ظهر
رضاآذری

درباره وبلاگ


باعرض سلام وخوش امد گویی هدف از ایجاد وبلاگ ارتقا سطح دانش بازدید کنندگان وتبادل اطلاعات می باشد باتشکر:رضاآذری کارشناس ماشین ابزار از دانشکده فنی مشهد reza_azary@yahoo.com
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ساخت وتولید-قالب سازی و آدرس rezaazary.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



 
 
 
cache01last1405157135